دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۵۴:۴۹

برنامه‌های توسعه‌ای کشتیرانی با فعالان بازار سرمایه بررسی شد

باشگاه خبری فراساحل: دکتر حسن قالیباف اصل مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار به همراه جمعی از فعالان و مدیران بازار سرمایه با دکتر محمد سعیدی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیران ارشد این شرکت، در محل ساختمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کردند.
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ابتدا ضمن خیر مقدم به فعالان بازار سرمایه، با تشکر از دکتر قالیباف اصل و همکارانشان در شرکت بورس اوراق بهادار گفت: فعالیت بهینه و موفق دکتر قالیباف اصل در شرکت بورس موجب شده تا روند شفافیت و گردش آزاد اطلاعات که لازمه بازاری چون بورس است، بوجود آید و ایجاد شرایط رقابتی و مناسب از رفتارهای قابل تحسین مسئولین بازار سرمایه محسوب می‌شود. دکتر محمد سعیدی در ادامه به تشریح توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایجاد شده در دوران جدید پس از لغو تحریم‌ها پرداخت و رفع تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام را نقطه مهمی در احیای فعالیت‌های کشتیرانی برشمرد و اظهار داشت: با اجرای برجام، تمامی مشکلات مرتبط با استانداردها و کلاسهای رده‌بندی که به موجب تحریم‌ها از ارائه آن به شرکت کشتیرانی سرباز زده می‌شد، مرتفع شده و امروز مشکلی در این زمینه مترتب ناوگان ملی کشور نیست. رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: یکی دیگر از دستاورد های دوران پسا تحریم که با مذاکرات شرکت کشتیرانی با بیمه‌گران معتبر جهانی انجام شد، رفع محدودیت‌های بیمه‌ای در بخش غرامت، بدنه و ماشین آلات بود. وی با بیان اینکه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ محدودیتی از پوشش بیمه‌‌ای کلوپ‌های بین‌المللی P&I استفاده می‌کند، اظهار داشت: رفع محدودیت‌های بیمه‌ای این امکان را برای شرکت ایجاد کرد تا بدون ریسک بتوانیم فعالیت خود را در بنادر جهان احیا کنیم و همچنین تضمین‌های مناسبی را برای صاحب کالا بوجود آوریم .


دکتر سعیدی با مهم توصیف کردن لغو تحریم‌های بیمه‌ای و رده‌بندی تصریح کرد: یکی از ملزومات تردد در بنادر بین‌المللی به خصوص بنادر غربی اروپا برخورداری از استاندارد‌های معتبر و همچنین بیمه‌گران بین‌المللی است و خرسندیم که امروز با تلاش مجموعه کشتیرانی این معضلات مرتفع شده و ناوگان تجاری کشور بدون هیچ محدودیتی در آبهای بین‌المللی در حال تردد است .
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سپس به توسعه خطوط و احیای نمایندگی‌ها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نمایندگی‌های خود را در اروپا و آسیا و همچنین آمریکای جنوبی فعال کرده‌ایم و در حال حاضر به طور منظم حمل و نقل کالا توسط کشتیرانی در نقاط مختلف جهان در حال انجام است. وی ادامه داد:کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به علت فعال بودن در عرصه بین‌الملل و همچنین نیاز به بازپسگیری سهم بازار خود، چند شرکت مشترک ایجاد کرده است که از جمله می توان به شرکت مشترک در هامبورگ و ایتالیا اشاره کرد. دکتر محمد سعیدی بوجود آمدن خط منظم بین بندر بمبئی هند و ام القصر عراق را یکی دیگر از دستاورد های مهم این شرکت در دوران پسابرجام عنوان کرد و بیان داشت: خوشبختانه امروز نه تنها به اکثر بنادر دنیا به مقصد و یا مبدا ایران در حال سرویس دهی هستیم بلکه در حال ایجاد خطوط منظم در سطح بین‌الملل و بین بنادری نیز می‌باشیم. رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه به محدودیت در منابع داخلی پرداخت و تصریح کرد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جز معدود شرکت‌های داخلی است که هیچ محدودیتی در استفاده از فاینانس و یا منابع خارجی ندارد لذا برای طرح ‌های توسعه‌ای تمرکز خود را بر روی منابع مالی خارجی گذاشته‌ایم. وی افزود: در همین مدت زمان اندک یکساله پس از برجام شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران 30 تفاهمنامه و چهار توافقنامه با کشورهای مختلفی از قاره امریکا، اروپا و آسیا منعقد کرده است و در حال احیا و ارتقاء همکاری‌های خود با دیگر کشورها و خطوط بین‌المللی هستیم .



  کد خبر : 2480
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :